Vård som erbjuds för smådjur

Förebyggande vård

Veterinären på Kroppefjäll erbjuder flera olika förebyggande åtgärder och behandlingar. Bland annat vaccinationer, besiktning av både ungt eller vuxet djur, chipmärkning, utfärdande av pass och avmaskning inför utlandsresa. Dessa typer av åtgärder har oftast ett fast pris som kan hittas under fliken “Priser”.

Sjukvård

Flera olika typer av sjukvård för smådjur erbjuds från enkel undersökning för att få recept på fästingmedel, öroninflammation, hälta till lite större utredningar av hudproblem med mera. Även akuta sjukdomsfall så som sårskador, kattbölder, urinstopp och ögonskador tas emot för åtgärd i så stor utsträckning som vi har möjlighet till.

Tandvård

Vi erbjuder borttagning av tandsten på hund i narkos. Kliniken har ingen tandröntgen. Utdragning av tänder kommer därför endast ske vid enklare fall när det bedöms möjligt utan röntgen eller andra åtgärder, exempelvis lösa incisiver. Bedöms mer åtgärder behövas kommer hunden remitteras.

Operationer

Vi erbjuder flera olika typer av operationer för både hund och katt.
I nuläget erbjuds kastration av både honkatt och hankatt samt hanhund. Kastration på tik erbjuds inte. Övriga operationer som erbjuds är bland annat borttagning av diverse nybildningar, amputation av svans eller sporre/-ar, suturering av blodöra med mera.

IMG_3327.JPG

Kliniken har ingen röntgen eller tandröntgen så kan tyvärr inte erbjuda detta.
Om ditt djur behöver vidare behandling eller utredning som kliniken inte kan erbjuda kommer ni remitteras vidare till större klinik eller djursjukhus som har möjlighet att hjälpa er vidare

Kroppefjäll Björkhaga
464 50 Dals Rostock